powiększ zdjęcie
KASZA Z RUKOLĄ, POMIDORKAMI I CUKINIĄ 20.05.2014

kasza2Kasze są zdrowe i smakują wyśmienicie nie tylko jako dodatek do drugich dań. Ta sałatka jest smaczna zarówno na ciepło, jak i na zimno.

 

 

 

Czas przygotowania: 10 minut

Składniki (2 porcje):
kasza jęczmienna wiejska (3/4 szklanki)
– pomidorki koktajlowe (1 opakowanie)
– cukinia (1 mała sztuka)
– rukola (2 garście)
– oliwa z oliwek (1 łyżeczka)
– ocet balsamiczny (1 łyżeczka)
– pieprz, sól

kasza1

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Krok 1.

Ugotuj kaszę zgodnie z instrukcją na opakowaniu, a następnie ją odcedź i ostudź.

Krok 2.

Cukinię umyj i pokrój w plastry. Duś na patelni z niewielką ilością wody przez ok. 5 minut.

Krok 3.

Pokrój pomidorki na pół.

Krok 4.

Połącz kaszę z cukinią i pomidorkami. Dodaj pieprz, oliwę i ocet balsamiczny. Wymieszaj.

kasza3

Krok 5.

Posyp sałatkę rukolą i delikatnie wymieszaj.

 

Kasza jęczmienna jest bogata w błonnik, witaminy z grupy B oraz PP. Jak większość kasz ma właściwości zakwaszające, dlatego należy łączyć ją z produktami zasadowymi, takimi jak świeże i duszone warzywa.

Skomentuj artykuł
Popularne wpisy
DAFI na Instagram obserwuj