powiększ zdjęcie

Dzbanek filtrujący w biurze. Buduj pozytywny wizerunek swojej firmy!

19.12.2023

Ekologia to dziś ważny element, na który coraz więcej osób zwraca uwagę. Wiele osób nie tylko zastępuje torby foliowe bawełnianymi, kupuje żywność od sprawdzonych dostawców, ale i coraz częściej sprawdza jaki stosunek do ekologii mają producenci ich ulubionych produktów. Wzrost ekologicznego stylu życia można zauważyć w wielu dziedzinach, takich jak moda, żywność, transport czy nawet architektura. Zwiększenie świadomości ekologicznej wpływa również na zmianę nawyków konsumenckich. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy lokalne, preferuje produkty zrównoważone. Powstają także inicjatywy takie jak zero waste, czyli minimalizowanie produkcji odpadów poprzez przemyślane wykorzystanie zasobów i unikanie plastiku.

Czy wiesz, że ekologiczne rozwiązania w firmie nie muszą być kosztowne? Czasem wystarczy niewielka zmiana, by zmienić PR firmy na nowoczesny i przyjazny środowisku.

Ekologia i troska o środowisko naturalne, stały się istotnym elementem strategii rozwoju wielu firm – zarówno z powodów etycznych, jak i ze względu na oczekiwania konsumentów. Wprowadzanie zrównoważonych praktyk do strategii PR może przyczynić się do budowania silnej marki, zwiększenia lojalności klientów i przyciągania inwestorów, co przekłada się na długofalowy sukces firmy. Zdaniem wielu ludzi dbanie o ekologię to nie tylko konieczność, ale również ważne postawy i trendy. To także działanie mające na celu zapewnienie przyszłym pokoleniom lepszej planety. Modne jest obecnie dbanie o środowisko, minimalizowanie zużycia zasobów i szukanie alternatywnych rozwiązań przyjaznych dla natury.

Zaangażowanie w ekologię powinno być jednak autentyczne, wiarygodne i konsekwentne. Może obejmować ono praktyki proekologiczne w procesach produkcyjnych, jak

i odpowiedzialne społecznie i zrównoważone podejście w innych sferach działalności biznesowej. Wprowadzanie “zielonych” elementów do działań public relations może dać firmom wiele korzyści. Czasem mała zmiana, wygeneruje dużą…

Jak ekologia wpływa na PR firmy?

Dzbanek w biurze szklany Dafi

Troska firmy o środowisko naturalne pozwala tworzyć pozytywny wizerunek – nie tylko w oczach konsumentów, ale także inwestorów i społeczeństwa. Klienci są coraz bardziej świadomi. Nic dziwnego! Konsumenci chętnie identyfikują się z markami, które podzielają ich wartości. Marka, to nie tylko logotyp…idą za nim pewne wartości.

Ekologiczne działania firmy umożliwiają też konkretną komunikację z odbiorcami przez rożne kanały PR, takie jak media społecznościowe czy kampanie reklamowe.

Ekologia w firmie – zmiany nie muszą być kosztowne

Przedsiębiorstwo, które chce podejmować ekologiczne działania, nie musi robić radykalnych kroków i inwestować kolosalnych sum w zakup pojazdów elektrycznych, instalację paneli słonecznych czy wykorzystanie nowych, bardziej ekologicznych procesów produkcyjnych. To są zmiany, które są czasochłonne, z dnia na dzień nie możemy zmienić produkcji.

Dzbanek w biurze Dafi szklany

Jednak od razu, bez większych środków, można zacząć od mniejszych kroków takich jak np. racjonalne zarządzanie zużyciem wody, recykling i segregacja odpadów oraz umiejętne przekazywanie tych praktyk swoim pracownikom. Doskonałym – a także generującym oszczędności – jest zakup dzbanków filtrujących do biura.

Dzbanek filtrujący – jak może budować pozytywny wizerunek marki?

Dzbanek Dafi przyjemność picja

Dzbanek filtrujący sprawia, że firma przestaje kupować wodę w butelkach lub baniakach, przez co diametralnie zmniejsza ilość generowanych odpadów z plastiku. Pracownicy dzięki temu zyskują dostęp do zawsze świeżej wody (czy w dystrybutorze, czy w butelkach plastikowym, woda leżakuje… nie ma to nic wspólnego ze świeżą wodą.W tym celu wystarczy udostępnić w każdym pomieszczeniu kuchennym kilka dzbanków na wodę. W ten otp sposób firma zachęca również swoich pracowników do korzystania z własnych butelek na wodę i daje możliwość uzupełniania ich regularnie w pracy. A nawodnienie do podstawa.

Dzbanek z filtrem może także doskonale budować wizerunek marki na zewnątrz. Eleganckie, stylowe dzbanki filtrujące Dafi wykonane ze szkła świetnie prezentują się podczas spotkań z klientami. Są także pretekstem do podkreślenia, słownie bądź za pomocą specjalnej naklejki, że polityka firmy jest nastawiona na ekologię i zdrowie całej planety i dlatego też korzysta z dzbanków zamiast butelek.

Przejście firmy ze strategii uniwersalnej, na zieloną może stanowić doskonały pretekst do budowania marki i wyeksponowania elementu wyróżniającego przedsiębiorstwo spośród konkurencji!

Skomentuj artykuł
Popularne wpisy
DAFI na Instagram obserwuj